DENIP

Dia Escolar de la No-violencia i la Pau

La nostra escola sempre celebra el DENIP (Dia Escolar de la Pau i la No-violència) amb dos tipus d’activitats: Treballar un Premi Nobel de la Pau i fer una pintada de mans de tot l’alumnat nou a una paret del pati. Al llarg de la setmana l’escola fa un treball centrat en:

• Sensibilitzar que la pau és molt més que l’absència de guerres i baralles.
  • Conèixer i familiaritzar-se amb els conceptes d’amor universal, de no-violència i de pau positiva, així com amb els procediments de reivindicació no-violenta dels drets humans.
  • Conèixer persones i/o grups que lluiten per la pau i la justícia al món.
  • Saber resoldre els conflictes de manera pacífica i dialogant, és a dir, expressant les opinions de forma tranquil·la, clara i ordenada.
  • Compartir una estona amb tots els alumnes i mestres amb la finalitat de celebrar la diada de la no-violència i la pau.

Enguany hem triat el tema de LA LLIBERTAT D’EXPRESSIÓ, i com a figura representant d’aquest, a la Maria Ressa, Premi Nobel de la Pau de 2021; periodista filipina que lluita per la llibertat d’expressió, tant al seu país com a la resta del món.
Els alumnes de l’escola han dedicat uns dies a conèixer aquesta periodista guardonada, la seva vida, les seves idees, el seu treball,…així com els mots: democràcia, censura i llibertat d’expressió, totes elles relacionades estretament entre sí.
Finalment, el dia 30 hem fer una pintada de mans a la paret externa del nostre gimnàs, amb l’anagrama que els alumnes de l’escola van triar, amb els seus vots, de manera lliure i democràtica. Ha estat una jornada, pràctica i enriquidora!

Compartim amb vosaltres un recull de fotos de la jornada.

DENIP 2024