Estels

Día mundial dels drets humans

Fem volar els estels

Coincidint amb la celebració del dia mundial dels drets humans, l'escola va participar ahir al matí en un enlairament simultani d'estels amb una munió de centres educatius d'arreu de Catalunya dins el marc de la celebració del Tricentenari del 1714. L'activitat l'ha impulsada el Departament d'Ensenyament de la Generalitat.

A les 10 del matí, tota l'escola va participar en l'activitat Fem volars estels amb la intenció de reivindicar els drets humans.  Cada classe va decorar una estel, els més petits més vinculats al missatge de la pau i la resta, vinculats als drets humans".Els estels, elaborats pels mateixos alumnes de l'escola, portaven missatges relacionats amb la pau i els drets humans.

Declaració Universal dels Drets Humans

El 10 de desembre de 1948, l'Assemblea General de les Nacions Unides, reunida al Palau de Chaillot de París, va aprovar i proclamar la Declaració Universal dels Drets Humans. Es tracta d'un document de trenta articles en què se subratllen els drets humans considerats bàsics i que s'apliquen, sense excepció, a tots els éssers humans. Es tracta del més bàsic d'una sèrie de tractats que es van redactar l'any 1966 i que completen la Carta Internacional de Drets Humans, que després de ser sotmesa a votació el 1976 es va convertir en llei internacional.

estel1estel2estel3estel4