rthryr

La donació de sang, un èxit!

Gràcies a tots i totes!

Els alumnes de 4rt de Primària de l'Escola José Echegaray, amb el suport del Banc de Sang i Teixits de Catalunya, han dut a terme el dijous 17 de novembre, a la biblioteca del centre, una campanya de donació de sang. Sota el lema “Dóna sang, dóna vida, comptem amb tu, anima't”, han aconseguit 18 donants i sis oferiments, al matí, i 29 donants i quatre oferiments, a la tarda.

Prèviament, els alumnes s'han encarregat de facilitar als assistents un qüestionari, que han hagut d’omplir abans de tenir una petita entrevista amb l'equip mèdic del Banc de Sang. En acabar la donació, d'una mitja hora de durada, els hi han ofert un refrigeri per recuperar forces i un petit detall que havien preparat amb anterioritat.

Les setmanes anteriors a la jornada, els alumnes s'han familiaritzat amb el procés de donació de sang, “tot prenent consciència de la importància d’aquesta acció per tal d’ajudar als altres”,. També han desenvolupat campanyes de comunicació, a través de cartes, cartells i falques publicitàries a Ràdio Martorell, per difondre l'acció a tota la ciutadania.

Donar sang “és un fet important, molt valuós, gràcies al qual es poden salvar moltes vides. Diàriament es necessiten 1.000 donacions per atendre els malalts als hospitals. Per això, hem impulsat amb èxit aquesta campanya, una activitat pedagògica fantàstica per conscienciar els alumnes sobre el gest que fan les persones que donen sang, per treballar el procés de donació, estudiar el cos humà i el seu sistema circulatori”,

Agrair doncs a totes aquestes persones i també a le que malgrat la intenció de donar-ne, no vareu poder.

kuykuoyfs