dew

S'estrena el Consell d'Infants

Alumnes de l'Echegaray formen part del nou Consell d'Infants de Martorell

L’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, la regidora de Comunicació, Participació i Cooperació, Míriam Riera, la regidora d’Ensenyament, Mercè Morera, i els representants dels alumnes de quart de primària de tots els col·legis martorellencs han constituït, aquest diumenge al migdia, el Consell d’Infants de Martorell del curs 2015-2016. Han estat acompanyats per familiars, tutors i directors dels centres escolars, així com autoritats polítiques municipals.

Nervis, emoció i ganes de començar a treballar en el nou òrgan participatiu impulsat des de l’Ajuntament de Martorell. D’aquesta manera s’han presentat els catorze portaveus dels alumnes de quart de primària dels set centres educatius de la població. La seva funció és promoure la participació dels nens i nenes en la vida municipal i aportar al govern local la visió que tenen sobre la població i la realitat que els envolta.

Així, Dídac Franco, Jana Oliveras i Alícia García representen el col·legi Mercè Rodoreda. Andrea Simón i Alícia Rodríguez són els del Lola Anglada. Carmen Moreno i Juan José Montoro són els membres del José Echegaray. El Vicente Aleixandre hi aporta Manuel Gutiérrez i Marc Ramírez. Per part del Juan Ramón Jiménez ho són Lluís Garrido i Sara Hidalgo. Ariadna Catalán representa a Els Convents. Finalment, Lucía Antón i Lluís Mercadé són els representants del col·legi La Mercè.

Durant l’acte de constitució de l’òrgan participatiu, l’alcalde Xavier Fonollosa, s’ha mostrat “encantat d’haver constituït el Consell d’Infants” i els hi ha dit que “no tingueu por a fer propostes i participar-hi. Com a alcalde, us garanteixo que les que siguin possible, les farem realitat. Estic convençut que farem una gran feina plegats”.

Les necessitats de Martorell vistes amb ulls de nen

El Consell d’Infants és un òrgan de participació ciutadana, de caràcter consultiu, format per alumnes de 4rt i 5è de primària de les escoles de Martorell. Estarà presidit per l’alcalde Xavier Fonollosa i format per nens i nenes de 9 a 11 anys que estudien 4rt i 5è de Primària a les escoles de Martorell.