Cultura Emprenedora a l’Escola

Cultura Emprenedora a l’Escola

El curs 2013-2014, l’alumnat de 5è de primària de l’escola José Echegaray va iniciar el programa La Cultura Emprenedora a l’Escola (CUEME). Es tracta d’un projecte educatiu que té com a objectiu apropar l’alumnat al món de l’emprenedoria d’una manera pràctica, participativa i adaptada a la seva edat, fomentant competències clau per al seu futur personal i acadèmic.

A través del programa CUEME, els nens i nenes aprenen una nova manera de desenvolupar-se dins la societat, tot potenciant habilitats com la presa de decisions, el treball en equip, la responsabilitat, la iniciativa personal i la resolució de problemes. L’alumnat crea i gestiona una cooperativa escolar, participant activament en totes les fases del procés: des de la definició d’idees i l’organització interna fins a la producció, la comercialització i la gestió econòmica.

 

La nostra escola, José Echegaray, és pionera a Martorell en la implementació d’aquest programa, fet que reforça el compromís del centre amb una educació innovadora i connectada amb la realitat social i econòmica. El projecte està impulsat per la Diputació de Barcelona i, a Martorell, està gestionat per l’Ajuntament de Martorell, a través de les Regidories de Promoció Econòmica i d’Ensenyament, amb la col·laboració de diferents agents del municipi.

El programa CUEME permet a l’alumnat viure una experiència d’aprenentatge significativa, en la qual els coneixements acadèmics es relacionen amb situacions reals, afavorint el desenvolupament integral de l’alumne i reforçant valors com la cooperació, l’esforç, el compromís i la participació activa en la comunitat.