DENIP 2022

Acaben les vacances, tornem a l’escola i què passa al gener a l’Echegaray? Doncs tothom té present que el dia 30 és el Dia Escolar de la No violència I la Pau, el DENIP.

Com cada any la comunitat educativa del nostre centre ha volgut celebrar un dia tan especial, que ens recorda que formem part de la xarxa d’escoles UNESCO i que hi ha causes importants de les quals cal ser conscient i per les que lluitar.

El tema que s’ha triat enguany ha estat la WWF, una organització internacional que promou la conservació de la natura i el medi ambient. En el cas del nostre centre hem lligat aquesta organització al projecte del nom de les diferents aules que no és un altre que els animals en perill d’extinció.

La setmana ha estat plena d’activitats que han potenciat la vessant més artística i creativa del nostre alumnat.

Diferents grups han visionat un documental creat per TV3 “El viatge de l’Unai”  on un nen viatja per tot el món veient animals i explicant curiositats i anècdotes. Ha estat una activitat que ha deixat a l’alumnat bocabadat.

Al segon pis s’ha creat un mapamundi on cada grup classe ha enganxat un petit dibuix del seu animal per situar el país de procedència. A la silueta de l’animal hi consta informació rellevant com ara el nom, el país i el motiu pel qual es troba en perill d’extinció

La tradició més antiga de l’escola, el mural de mans, ha estat un èxit un any més. Tant l’alumnat com els mestres nouvinguts a l’escola han deixat la seva empremta a un mural que, any rere any, ens fa recordar diverses causes per les quals cal lluitar. “Per un futur en què els humans visquin en harmonia amb la natura” és el lema d’enguany.

Compartim amb vosaltres un àlbum amb fotos de la jornada: