DENIP

Dia Escolar de la No-violencia i la Pau

La nostra escola sempre celebra el DENIP (Dia Escolar de la Pau i la No-violència) amb dos tipus d’activitats: Treballar un Premi Nobel de la Pau i fer una pintada de mans de tot l’alumnat nou a una paret del pati. Al llarg de la setmana l’escola fa un treball centrat en:

• Sensibilitzar que la pau és molt més que l’absència de guerres i baralles.
  • Conèixer i familiaritzar-se amb els conceptes d’amor universal, de no-violència i de pau positiva, així com amb els procediments de reivindicació no-violenta dels drets humans.
  • Conèixer persones i/o grups que lluiten per la pau i la justícia al món.
  • Saber resoldre els conflictes de manera pacífica i dialogant, és a dir, expressant les opinions de forma tranquil·la, clara i ordenada.
  • Compartir una estona amb tots els alumnes i mestres amb la finalitat de celebrar la diada de la no-violència i la pau.

En el curs 2020-2021 el tema triat ha estat “Metges sense fronteres”. Durant tota la setmana s’han fet diferents activitats per conscienciar a l’alumnat de com n’és d’important la seva tasca arreu del món.

El toc artístic ha vingut, com ja és tradició, de la mà dels murals que engalanen les diferents plantes del centre i de la façana del gimnàs.