DENIP

Dia Escolar de la No-violencia i la Pau

Entre els dies 16 al 21 de novembre hem celebrat la Setmana UNESCO i l’hem anomenada IL·LUMINA’T aprofitant que aquest és l’any internacional de la llum. Les diferents classes han fet diversos experiments: utilitant llanternes, jugant amb ombres, descomposant la llum en l’arc de Sant Martí , etc.

Això els ha fet conèixer de manera manipulativa alguns conceptes envers la llum.

Els alumnes han gaudit força de totes les activitats que han quedat recollides en un mural que ha visitat tot l’alumnat de l’escola.

La nostra escola sempre celebra el DENIP (Dia Escolar de la Pau i la No-violència) amb dos tipus d’activitats: Treballar un Premi Nobel de la Pau i fer una pintada de mans de tot l’alumnat nou a una paret del pati. Al llarg de la setmana l’escola fa un treball centrat en:

• Sensibilitzar que la pau és molt més que l’absència de guerres i baralles.
  • Conèixer i familiaritzar-se amb els conceptes d’amor universal, de no-violència i de pau positiva, així com amb els procediments de reivindicació no-violenta dels drets humans.
  • Conèixer persones i/o grups que lluiten per la pau i la justícia al món.
  • Saber resoldre els conflictes de manera pacífica i dialogant, és a dir, expressant les opinions de forma tranquil·la, clara i ordenada.
  • Compartir una estona amb tots els alumnes i mestres amb la finalitat de celebrar la diada de la no-violència i la pau.

A continuació teniu un enllaç per veure les fotografies d’aquest dia:

FOTOS DENIP